Home LAW/Streekpaden/etc. Wandelingen Nederland Reizen Buitenland GPS-tracks

Celles: Kasteel van Veves & Dal van de Furfooz 9km.

GPS
Routebeschrijving

De start van deze wandeling begint bij het kasteel van Vêves in Celles waar parkeergelegenheid aanwezig is.
We nemen de weg naar beneden, volgen de gele driehoekjes en steken de N910 over en klimmen langzaam omhoog langs pittoreske woningen. Daarna wandelen we gestaag omhoog tot we boven op een plateau komen met fraaie vergezichten op de omgeving.
Via smalle voetpaden dalen we weer af langs de weilanden en even later klimmen we weer naar een boven plateau en kunnen genieten van het weidse uitzicht.
Daarna maken we een lange afdaling door de bossen, steken de N910 weer over en bij een bruggetje steken we een riviertje met een watervalletje over. Daarna is het weer flink klimmen geblazen richting het dorpje Furfooz. In de omgeving van Furfooz liggen verschillende grotten en holen uit de Romeinse tijd en gereconstrueerde Romeinse thermen. Tevens is er een natuurgebied waar de flora en fauna, die karakteristiek zijn voor dit gebied, worden behouden en beschermd.
Na Furfooz klimt de route weer naar een plateau en hebben we opnieuw een bijzonder fraai uitzicht op de omgeving en zien we het kasteel van Noisy met zijn Schots uiterlijk op enige afstand liggen.
Daarna dalen we weer door de bossen naar beneden, steken een rivier over en dalen verder omlaag waarna we uiteindelijk weer uitkomen bij het kasteel van Vêves, het beginpunt van deze bijzonder fraaie route.